Internetowe światy stanowiące połączenie rzeczywistości realnej i wirtualnej, w których użytkownicy mogą dokonywać różnych działań podobnych jak w świecie fizycznym. Czym jest metaverse i jak wygląda w praktyce?
Metaverse
pierwszy na polskim rynku raport o metaverse
METAVERSE RAPORT KOCHAŃSKI & PARTNERS
Autorzy raportu – interdyscyplinarny zespół ekspertów – przedstawiają metaverse jako zbiorową wirtualną przestrzeń, stworzoną przez, płynne z perspektywy odbiorcy, połączenie fizycznej i cyfrowej rzeczywistości, u podstawy której leży zbudowanie poczucia wzajemnego przenikania się świata realnego, ze światem wirtualnym.
Przestrzeń ta zapewnia użytkownikowi tzw. doświadczenie immersyjne, czyli wrażenie przeniesienia się do innego świata, w którym zachowana jest możliwość manipulowania i interakcji z otoczeniem.
W ramach metaverse doświadczenia są równoczesne i trwałe dla nieograniczonej liczby użytkowników, z których każdy ma swoje indywidualne poczucie obecności i ciągłości danych takich jak tożsamość, historia, uprawnienia, przedmioty, komunikacja i płatności.
Co tak naprawdę oznacza metaverse dla biznesu?
Jakie zmiany prawne będzie za sobą pociągał rozwój metaverse?
Kto może odnieść sukces w nowej rzeczywistości?
METAVERSE RAPORT KOCHAŃSKI & PARTNERS prezentuje szerokie prawnicze spojrzenie na wiele obszarów w tym:
- prawo własności i web 3.0,
- reklama,
- gaming,
- rozrywka,
- znaki towarowe,
- sztuczna inteligencja,
- dane,
- NFT,
- kryptoaktywa i rozporządzenie MICA,
- deepfake,
- prawo antymonopolowe.
Partnerami publikacji są Synapse Network oraz Magazyn ITWIZ.

Zapraszamy do kontaktu:
Piotr Kochański
Adwokat / Senior Managing Partner / NewTech / Media / Spory Sądowe
Aleksandra Ryżkowska LL.M.
Partner, Szef Praktyki Rozwoju Biznesu Międzynarodowego, Head of Chinese Business Desk