Krzysztof Zięba
Radca prawny, Partner, Szef Praktyk FMCG Handlu Detalicznego i Motoryzacji oraz Prawa Handlu i Dystrybucji

Specjalizuje się w prawie marketingu, handlu, e-commerce i dystrybucji. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie tworzenia i negocjowania umów handlowych, w tym stanowiących podstawę funkcjonowania łańcuchów dostaw (w tym dla sieci handlowych) lub umów dystrybucyjnych (w tym w systemach franczyzowych oraz systemach dystrybucji selektywnej).
Od wielu lat zajmuje się także sprawami z zakresu prawa konsumenckiego oraz zwalczania nieuczciwej konkurencji (w tym w szczególności problematyką tzw. opłat półkowych).
Krzysztof Zięba jest również ekspertem w zakresie rozwiązywania sporów dotyczących nazw domen i doradza Klientom przy odzyskiwaniu bezprawnie zajętych domen internetowych przed właściwymi sądami arbitrażowymi.
Doradza Klientom z sektora dóbr szybkozbywalnych (FMCG), spożywczego, chemicznego, farmaceutycznego, kosmetycznego oraz motoryzacyjnego.
Języki: polski, angielski.
Członkostwo: Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie.
Edukacja: Uniwersytet Jagielloński w Krakowie (Magister Nauk Politycznych, 2006 oraz Magister Prawa, 2007).
Rekomendacje: Krzysztof Zięba jest prawnikiem rekomendowanym w dziedzinie Prawa Własności Intelektualnej przez ranking Legal 500 EMEA. Otrzymał również rekomendacje w dziedzinie Prawa Własności Intelektualnej przez Managing Intellectual Property w 2014 i 2015 r. jako „Copyright & Trademark Star”.
- FCA Poland S.A. (Grupa Fiat Chrysler Automobiles): przygotowanie projektów umów stanowiących podstawę funkcjonowania na terenie Polski sieci sprzedaży pojazdów, części zamiennych oraz usług serwisowych marek Fiat, Fiat Professional, JEEP, Alfa Romeo, Lancia i Abarth.
- Castorama Polska Sp. z o.o.: doradztwo prawne przy wdrożeniu projektu z zakresu e-commerce.
- Pandora Jewelry CEE Sp. z o.o.: przygotowanie dokumentacji umownej stanowiącej podstawę funkcjonowania na terenie Polski sieci franczyzowej salonów z biżuterią marki „PANDORA”. Doradztwo związane z uruchomieniem i działalnością sklepu internetowego ‘PANDORA’.
- Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.: bieżące doradztwo w zakresie kwestii prawnych związanych z oferowaniem sprzętu elektronicznego oraz aplikacji mobilnych.
- Reckitt Benckiser (Poland) S.A.: reprezentacja w postępowaniu sądowym przeciwko jednemu z głównych konkurentów na rynku produktów chemii gospodarczej, związanym z zarzutem prowadzenia nieuczciwej reklamy porównawczej.
- TEVA Pharmaceuticals Polska Sp. z o.o.: bieżące doradztwo w zakresie działalności sprzedażowej i promocyjnej. Reprezentacja w szeregu postępowań przed Sądem Dyscyplinarnym Polskiego Związku Producentów Leków bez Recepty w postępowaniach dotyczących reklamy produktów konkurencyjnych.
- Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.: reprezentacja w postępowaniu sądowym przeciwko Agencji Wydawniczo – Reklamowej „Wprost” Sp. z o.o. oraz PMPG S.A. w przedmiocie nieuczciwej konkurencji.
- Coca-Cola HBC Polska Sp. z o.o.: bieżące doradztwo prawne, w szczególności w obszarze związanym ze znakowaniem i reklamą produktów oraz umowami handlowymi.
- Ciech Sarzyna S.A.:przygotowanie wzoru ramowej umowy dystrybucyjnej oraz wsparcie w procesie związanym z jej implementacją.
- FFiL „Śnieżka” S.A.:przygotowanie projektu ramowej umowy dostawy dla potrzeb związanych z eksportem produktów (farb i lakierów).
- „Opłaty na rzecz sieci sklepów nie zawsze są zakazane”, Hurt and Detal Magazine
- „Jeśli milczysz to się zgadzasz”, Rzeczpospolita
- „E-sklepy muszą się przygotować”, Rzeczpospolita
- Czy leasingobiorcy przysługują uprawnienia z rękojmi i gwarancji, Rzeczpospolita
- Nowe rozporządzenie chroniące biznesowych użytkowników platform i wyszukiwarek internetowych, Rzeczpospolita
- Influencerzy na celowniku UOKiK. Jak z kryptoreklamą radzi sobie Europa?, Forbes