Covid-19 stanowi zarówno przeszkodę w zarobkowaniu, jak i szansę na odnalezienie nowych pól rozwoju. Kochański & Partners powołała specjalny zespół ekspertów, pracujący w trybie 24/7, który zapewnia niezbędne, kompleksowe wsparcie prawne i biznesowe.
PROPOZYCJA USŁUG KANCELARII KOCHAŃSKI & PARTNERS
- Regulacje Covid-19 – analiza i ocena ryzyk prawnych
- Project Management
- Polityka Nowej Szansy
- Umowy (zobowiązania Klientów w kontekście zmian na rynku wynikających z COVID-19):
- analiza treści umów (siła wyższa, nadzwyczajna zmiana stosunków, niewykonywanie lub nienależyte wykonywanie zobowiązań)
- renegocjowanie zawartych umów
OBSZARY WSPARCIA
- Prawo pracy
- doradztwo pracownicze – programy wsparcia i dopłaty, optymalizacja zatrudnienia
- Restrukturyzacja i upadłość
- Prawo podatkowe
- efektywność podatkowa
- Prawo bankowe
- Nieruchomości
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES NASZYCH USŁUG
1 PRAWO PRACY
WSPARCIE PRAWNE I BIZNESOWE
- wdrożenie rozwiązań Tarczy antykryzysowej / Polityka Nowej Szansy
- identyfikacja kluczowych obszarów zatrudnienia wymagających wsparcia i optymalizacji
- optymalizacja struktury zatrudnienia – analiza umów: o pracę, cywilnoprawnych, kontraktów menedżerskich, polityka wynagrodzeń (w tym premie i benefity), uelastycznienie czasu pracy
- negocjacje „porozumień kryzysowych” z przedstawicielami pracowników
- pozyskiwanie dofinansowania ze środków publicznych (np. FGŚP, FP):
- analiza dostępnych środków publicznych i europejskich
- wybór optymalnego źródła dopłat pracowniczych (FGŚP lub FP)
- weryfikacja spełnienia kryteriów uzyskania dofinansowania oraz weryfikacja kwot dofinansowania
- przygotowanie projektów wniosków i opracowanie instrukcji dotyczącej ich składania
2 RESTRUKTURYZACJA I UPADŁOŚĆ
WSPARCIE PRAWNE I BIZNESOWE
- test wypłacalności (identyfikacja i eliminacja „toksycznych” umów)
- analiza odpowiedzialności Zarządzających (z uwzględnieniem „wakacji upadłościowych”)
- doradztwo przy wyborze optymalnego rodzaju postępowania restrukturyzacyjnego i jego finansowania (finansowanie korporacyjne, pomoc publiczna, pozyskanie inwestora)
- przygotowanie wniosku o restrukturyzację lub o ogłoszenie upadłości
- zabezpieczenie interesów Klienta w postępowaniu upadłościowym i restrukturyzacyjnym (w tym ochrona przed wrogim przejęciem)
PRZEDSĄDOWA RESTRUKTURYZACJA/PLAN NAPRAWCZY
Audyt prawno-finansowy:
- analiza modelu biznesowego, struktury i kultury organizacyjnej oraz systemu kontroli
- identyfikacja i weryfikacja:
- praw i obowiązków wynikających z zawartych umów (renegocjacje i zmiana postanowień)
- zwolnień / ulg oferowanych w ramach tzw. Tarczy Antykryzysowej / Polityki Nowej Szansy
- kwestii spornych (postępowania sądowe i egzekucyjne)
- zabezpieczeń ustanowionych w zawartych umowach
- wartości aktywów (w tym ich oszacowanie)
- planowanych przychodów
- zobowiązań podatkowych
- przepływów finansowych
- kosztów stałych
Plan naprawczy:
- przygotowanie planu naprawczego w oparciu o wyniki przeprowadzonego audytu
- przedstawienie wyników audytu i rekomendacji planu naprawczego
- ustalenie finalnej wersji planu naprawczego
3 PRAWO PODATKOWE
WSPARCIE PRAWNE I BIZNESOWE
- rozwiązywanie problemów z płatnością należności podatkowych
- wsparcie w przyspieszeniu zwrotu VAT (w tym zatrzymanego na rachunkach split payment)
- pozyskanie pomocy publicznej z oszacowaniem jej wysokości (łączenie pomocy publicznej):
- Tarcza Antykryzysowa / Polityka Nowej Szansy
- Polska Strefa Ekonomiczna
- wsparcie w rozliczeniu ulg podatkowych (nie stanowi to kompleksowego wdrożenia):
- ulga IP Box
- ulga B+R
- przygotowanie wniosków, w zakresie należności podatkowych, o:
- umorzenie
- odroczenie
- rozłożenie na raty
- czasowe zawieszenie obowiązku pobierania zaliczek na podatek
4 PRAWO BANKOWE
WSPARCIE PRAWNE I BIZNESOWE
- wsparcie Klienta na etapie ubiegania się o finasowanie:
- udział w negocjacjach
- przygotowanie dokumentacji transakcyjnej
- ustanawianie zabezpieczeń
- wsparcie prawne Klienta w zakresie istniejących finansowań:
- audyt finansowy – weryfikacja umów (umowy kredytu, pożyczki, leasingu, etc.) i sytuacji majątkowej Klienta
- kontakt z instytucjami finansowymi / kontrahentami Klienta i renegocjacje umów
- weryfikacja i wprowadzanie zmian w dokumentacji finansowej (umowy, aneksy)
- ustanawianie dodatkowych zabezpieczeń i/lub modyfikacja istniejących
- wsparcie prawne w zakresie umów pożyczek, do których zastosowanie mają przepisy ustawy z dnia 12 maja 2011 r. o kredycie konsumenckim na podatek
5 NIERUCHOMOŚCI
UMOWY NAJMU POZA GALERIAMI HANDLOWYMI O POWIERZCHNI SPRZEDAŻY < 2000 m2
- analiza postanowień umów najmu i serwisowych pod kątem:
- siły wyższej
- możliwości żądania obniżenia czynszu / opłat
- analiza umów kredytowych pod kątem ryzyka w przypadku przestoju w płatności czynszu
- renegocjacja wzajemnych stosunków stron, w tym próba polubownego rozwiązania sprawy
- przygotowanie strategii procesowej w przypadku powstania sporu
UMOWY NAJMU W CENTRACH HANDLOWYCH O POWIERZCHNI SPRZEDAŻY > 2000 m2
Analiza praw i obowiązków stron umowy:
- czy umowa najmu w obiektach handlowych w okresie epidemii faktycznie wygasa
- kto odpowiada za przedmioty pozostawione w przedmiocie najmu
- co z obowiązkami wynajmującego wobec najemcy oraz podmiotów trzecich
- czy wynajmujący może zażądać wydania lokalu
- oferta przedłużenia obowiązywania umowy na dotychczasowych warunkach:
- skutek braku złożenia oferty przez najemcę
- skutek braku odpowiedzi lub odrzucenia oferty przez wynajmującego
TRANSAKCJE NIERUCHOMOŚCIOWE
- wsparcie przy sprzedaży / akwizycji nieruchomości, w szczególności komercyjnych (w formie asset deal lub share deal), w tym wsparcie przy
- strukturyzacji transakcji
- procesie due diligence (tj. przy badaniu prawnym przedmiotu transakcji)
- przygotowaniu wszelkiej dokumentacji prawnej/transakcyjnej
- wsparcie przy organizacji i uzyskaniu leasingu zwrotnego nieruchomości (sale and lease back)
- identyfikacja inwestora branżowego uczestniczącego w transakcji sale and lease back
- analiza zawartych umów przedwstępnych w kontekście
- odstąpienia od umowy
- renegocjacji warunków umów, w tym korekty ceny
NASZ ZESPÓŁ
Wojciech Wrochna, LL.M.
Partner, Szef Praktyki Pomocy Publicznej
T: +48 734 189 743
E: w.wrochna@kochanski.pl
Rafał Rapala
Radca prawny, Starszy Partner,
Szef Praktyki Prawa Korporacyjnego
T: +48 608 444 650
E: r.rapala@kochanski.pl
Dr Agnieszka Serzysko
Radca prawny, Partner,
Szef Sektora Usług Finansowych
T: +48 608 317 176
E: a.serzysko@kochanski.pl
Anna Gwiazda
Radca prawny, Partner,
Szef Praktyki Prawa Pracy
T: +48 660 765 903
E: a.gwiazda@kochanski.pl
Agata Dziwisz
Adwokat, Partner, Szef Praktyki
Prawa Podatkowego
T: +48 668 886 370
E: a.dziwisz@kochanski.pl
Paweł Cholewiński
Radca prawny, Partner,
Szef Praktyki Nieruchomości
T: +48 883 323 475
E: p.cholewinski@kochanski.pl
Bartosz Kosek
Adwokat, Partner,
Szef Praktyki Prawa Gospodarczego
T: +48 881 048 481
E: b.kosek@kochanski.pl
Mateusz Ostrowski
Adwokat, Partner,
Szef Praktyki Postępowań Sądowych
T: +48 606 385 813
E: m.ostrowski@kochanski.pl
Karol Połosak
Adwokat, Counsel
T: +48 608 377 788
E: k.polosak@kochanski.pl
PAKIETY USŁUG – WARIANTY
Wariant | Liczba produktów do wyboru | Liczba dni roboczych prawników do wykorzystania / mc | Cena za wybrany wariant [EUR netto/mc] |
---|---|---|---|
Basic | Prawo Pracy (pozyskiwanie dofinansowania ze środków publicznych (np. FGŚP, FP)) + max 4 produkty | 3 | 2 400,00 |
Standard | Prawo Pracy (pozyskiwanie dofinansowania ze środków publicznych (np. FGŚP, FP)) + max 7 produktów | 5 | 3 600,00 |
Standard Plus | Prawo Pracy (pozyskiwanie dofinansowania ze środków publicznych (np. FGŚP, FP)) + max 11 produktów | 7 | 4 760,00 |
Premium | Bez ograniczeń | 10 | 6 400,00 |
Produkty do wyboru
ZAŁOŻENIA DO OFERTY
Do wynagrodzenia Kochański & Partners zostanie doliczony podatek VAT według obowiązującej stawki.
Wynagrodzenie płatne będzie z góry w terminie 7 dni od przyjęcia zlecenia na podstawie wystawionej faktury VAT.
Nasze wynagrodzenie zawiera ogólne koszty biurowe, nie zawiera natomiast kosztów związanych
z ewentualnymi tłumaczeniami, opłatami urzędowymi (opłaty sądowe, notarialne) i podróżami służbowymi poza Warszawę, które będą każdorazowo z Państwem uzgadnianie i księgowane jako koszty dodatkowe.
Kochański & Partners przedstawia niniejszą ofertę w oparciu o założenie, że K&P, ani żaden podmiot z nią związany, nie zostaną pozbawieni prawa do reprezentowania innych swoich klientów w ich sprawach, teraz i w przyszłości, chyba że taka reprezentacja powodowałaby bezpośredni prawny konflikt interesów.
Wszystkie rodzaje / typy dokumentów podlegają prawu polskiemu.
Nasze doradztwo dotyczyć będzie wyłącznie prawa polskiego.
W przypadku jeżeli jakiekolwiek zagadnienie związane z proponowanym sposobem rozliczenia wymagać będzie pogłębionej analizy lub dyskusji, jesteśmy gotowi na spotkania i rozmowy w tym zakresie.
Plac Piłsudskiego 1
00-078 Warsaw, Poland
Wielicka 28B, C building
30-552 Cracow, Poland
T: +48 22 326 9600
F: +48 22 326 9601
E: biuro@kochanski.pl