
Problematyczny obowiązek informowania o strategii
W dzisiejszej Rzeczpospolitej nasza ekspertka, Agata Dziwisz, wskazuje możliwe problemy z ujawnianiem strategii podatkowej
Przepisy ustawy o CIT nie definiują, czym jest strategia podatkowa. Zawierają jedynie otwarty katalog danych, które budzą wiele wątpliwości. Obowiązek publikowania informacji o strategii może sprawiać największym spółkom duży kłopot.
– Problematyczny jest szeroki i nieprecyzyjnie określony zakres wymaganych informacji. Oznacza to ryzyko ujawnienia informacji wrażliwych i osłabienia pozycji danej spółki wobec konkurencji – mówi.
Jej zdaniem wątpliwości budzą szczególnie takie kwestie, jak upublicznianie informacji o schematach podatkowych (MDR), rozliczeniach w krajach stosujących szkodliwą konkurencję podatkową czy planowanych lub podejmowanych przez podatnika działaniach restrukturyzacyjnych.
Pełny artykuł dostępny na stronach Rzeczpospolitej