Sąd uznał, że informacje o ZUS były prawdziwe

Informacje o ZUS zawarte w artykułach Faktu pt. „ZUS jedzie na narty” oraz „ZUS rozdaje bony swoim urzędnikom” były prawdziwe. Sąd Apelacyjny w Warszawie w dniu 18 stycznia 2013 roku zmienił wyrok Sądu Okręgowego w Warszawie i oddalił w całości powództwo ZUS o ochronę dóbr osobistych wobec wydawcy pisma – Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.

Sąd Apelacyjny uznał, że apelacja pozwanych była zasadna, gdyż w artykułach, wbrew nieprawidłowej ocenie Sądu Okręgowego, nie było żadnych nieprawdziwych informacji ani sugestii. W ustnych motywach uzasadnienia Sąd Apelacyjny wskazał m. in., że rzeczywiście w artykułach zastosowano szokujące zestawienie faktów (tj. z jednej strony kwestia reformy emerytalnej, z drugiej finansowanie wczasów z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych ZUS i udzielanie pracownikom bonów oraz koszty tych czynności, pokrywanych ostatecznie z pensji podatników), ale na tym polega rola prasy, aby pobudzać dyskusje, podawać/zestawiać informacje i pozostawiać je czytelnikowi do przemyślenia.

Sąd Apelacyjny uznał również, że młodzi dziennikarze, którzy pracowali nad sprawą zachowali należytą staranność i rzetelność dziennikarską.

Sprawę prowadził adwokat Tobiasz Szychowski, Partner, Szef Departamentem Sporów Sądowych i ADR kancelarii Kochański Rapala i Partnerzy.


Pozostałe wpisy: