Zaznacz stronę

KZRP wygrywa sprawę dla redaktorów naczelnych “Faktu” i Fakt.pl przeciwko Generalnemu Inspektoratowi Transportu Drogowego

14 października 2014 roku Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił w całości apelację Generalnego Inspektoratu Transportu Drogowego w sprawie przeciwko redaktorom naczelnym dziennika “Fakt” G. Jankowskiemu i R. Felusia oraz redaktorom naczelnym portalu fakt.pl K. Sielickiej M. Wodzińskiemu uznając, że wyrok Sądu I instancji odpowiada prawu.

Sąd Odwoławczy oddalił w całości apelację GITD, w której GIDT domagał się zmiany wyroku SO i nakazania publikacji sprostowania informacji zawartych na łamach dziennika Fakt i portalu fakt.pl. w artykułach pt.: “Każą nam wlepiać mandaty”, “Wlepiać mandaty na akord” i “Tajny rozkaz: więcej wlepionych mandatów, wyższa pensja!”.

Opublikowany na łamach dziennika Fakt i portalu fakt.pl w grudniu 2012 r. artykuł, dotyczył uzależnienia pensji inspektorów transportu drogowego od liczby wystawianych mandatów, nałożonych kar i zabranych dowodów rejestracyjnych. Taką korelację odkryli dziennikarze po dotarciu do pisma, w którym pracownicy skarżą się, że szefowie GITD zmuszają ich do wymierzania jak największej liczby mandatów będących później przeliczanych na punkty i w rezultacie na pensje inspektorów.

Wyrok jest prawomocny.

Pełnomocnikami wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska byli: mec. Tobiasz Szychowski oraz mec. Konrad Orlik, adwokaci w Kancelarii Kochański Rapala i Partnerzy.


Pozostałe wpisy: