Zaznacz stronę

Debata ekonomiczna Rzeczpospolitej: jak w praktyce realizować ideę patriotyzmu gospodarczego

W czwartek, 24 września 2020 roku w redakcji Rzeczpospolitej odbyła się debata ekonomiczna. Wśród zaproszonych gości byli: Olga Semeniuk (podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju), Mirosław Klepacki (prezes Apator S.A.), Katarzyna Dubno (dyrektor działu relacji zewnętrznych i ekonomiki zdrowia, Adamed), Piotr Patkowski (podsekretarz stanu w Ministerstwie Finansów), Michał Stawecki (dyrektor marketingu Apart sp. z o.o.)  oraz Olgierd Świerzewski (radca prawny, partner, Executive Director w Kochański & Partners)

Aby konsumenci świadomie wybierali polskie produkty, ważna jest edukacja, pokazywanie, jakie są efekty codziennych wyborów. Że oznacza to skierowanie pieniędzy do firm, które nad Wisłą inwestują, tworzą miejsca pracy, płacą podatki.

Co oznacza dziś patriotyzm gospodarczy? Jak zachęcać firmy do polityki zakupowej opartej na krajowe towarach i usługach? Jak kształtować świadome wybory konsumenckie? I jak to pogodzić z ważnymi dla nas zasadami wspólnego, jednolitego rynku UE? M.in. o tym była mowa podczas debaty „Polskie – mój wybór: jak w praktyce realizować ideę patriotyzmu gospodarczego“, która odbyła się w redakcji „Rzeczpospolitej”.

 

 


Pozostałe wpisy: