Zaznacz stronę

Wydarzenie hybrydowe: Influencer marketing – ramy prawne

Termin: 19 maja 2022 r.

Czas: 10:00-11:30

Miejsce: Formuła hybrydowa

Influencer Marketing Pol

W ostatnich latach influencer marketing staje się coraz popularniejszy i coraz większe grono przedsiębiorców wykorzystuje taką formę promocji.

Pomimo, że charakter działalności wielu influencerów, tj. odpłatne promowanie produktów i usług, niewątpliwie stanowi reklamę, przez wiele lat takie działania pozostawały poza zakresem większego zainteresowania organów.

W ostatnim roku Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów podjął jednak szereg działań zmierzających do uporządkowania sytuacji na rynku influencer marketingu, co powoduje coraz więcej pytań ze strony przedsiębiorców o jego ramy prawne.

Przedsiębiorcy poszukują konkretnych wskazówek co do oznaczania i treści takiej reklamy, mających na celu uniknięcie zarówno kar administracyjnych, jak również powództw ze strony konkurencji.

Z drugiej strony, reklamodawcy zastanawiają się jak uregulować współpracę z influencerami i zrzeszającymi ich agencjami marketingowymi, aby najlepiej zabezpieczyć swoje interesy.

Odpowiedź na niektóre z powyższych kwestii można odnaleźć w stanowiskach prezentowanych publicznie przez UOKIK oraz w pierwszych orzeczeniach sądów dotyczących influencer marketingu.

Podczas naszego spotkania odpowiemy m.in. na następujące pytania:

  • Jakie przepisy obowiązują influencerów i komu grozi odpowiedzialność w przypadku ich naruszenia?
  • Jaka aktywność w mediach społecznościowych może być uznana za reklamę?
  • Jak właściwie oznaczać posty/relacje o charakterze reklamowym?
  • Testy produktów w mediach społecznościowych: w jaki sposób dokonać porównania produktów i jednocześnie nie narazić się na pozew konkurenta?
  • Jakie postanowienia powinna zawierać umowa z influencerem?

Prelegent

  • Krzysztof Zięba, Radca prawny, Partner, Szef Praktyki Prawa Handlu i Dystrybucji

Wydarzenie jest bezpłatne i ma charakter hybrydowy: możliwość uczestnictwa stacjonarnie lub on-line.

Stacjonarnie: siedziba Kochański & Partners, pl. Piłsudskiego 1. Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.

Link do transmisji on-line zostanie wysłany uczestnikom dzień przed wydarzeniem.