
IP Stars 2025: Ochrona znaku towarowego może decydować o przetrwaniu firmy
Marka to dużo więcej niż logo. To obietnica składana klientom i reputacja, którą buduje się latami. I często najcenniejszy zasób firmy. Dlatego w czasach globalnej konkurencji i innowacji, które praktycznie z dnia na dzień zmieniają nasze życie, pytanie „czy” należy chronić markę, przestaje być aktualne, a cały sekret tkwi w odpowiedzi „jak” robić to skutecznie.
Naruszenia znaków towarowych, nieuczciwa konkurencja, czy próby zawłaszczenia brandu to bowiem realne zagrożenia, które mogą podważyć fundamenty najsilniejszej nawet organizacji. Budując globalny biznes warto więc mieć po swojej stronie zaufanego doradcę, który stanie się strażnikiem Twojej marki. Jak jednak wybrać tego najlepszego? Np. korzystając z rankingu IP Stars.
Kochański & Partners IP Stars 2025 wysoka ocena w kategorii Trade Mark Prosecution i Trade Mark Disputes
Tegoroczne wyniki rankingu IP Stars ponownie plasują nasz zespół w ścisłej czołówce, a Praktyka Prawa Własności Intelektualnej zdobywa wyróżnienia w dwóch kategoriach:
- Trade mark prosecution (Postępowania dotyczące znaków towarowych)
- Trade mark disputes (Spory dotyczące znaków towarowych)
potwierdzając tym samym swoją klasę i wszechstronność – od strategicznego budowania ochrony marek, po ich skuteczną obronę, w nawet najbardziej złożonych sporach.
Co więcej, indywidualne wyróżnienia po raz kolejny przypadły filarom naszej praktyki IP, co świadczy o ich osobistym zaangażowaniu i uznaniu, jakim cieszą się na tym wymagającym rynku:
- Piotr Kochański ponownie uhonorowany tytułami Patent Star 2025 oraz Trade Mark Star 2025 w obszarze postępowań patentowych i sporów o znaki towarowe w sektorach: technologii komputerowych i usług, life sciences, mediów oraz sztucznej inteligencji
- Karolina Marciniszyn została wyróżniona w Trade Mark Star 2025 w obszarze strategii i doradztwa oraz sporów o znaki towarowe, a także postępowań przed Urzędem Patentowym RP w sektorach mody i dóbr luksusowych, FMCG i farmaceutyki
Trade Mark Prosecution – plan, strategia, egzekucja
Uzyskanie ochrony dla znaku towarowego to proces, który wymaga strategicznego planowania, zrozumienia celów biznesowych klienta oraz przewidywania i reagowania na możliwe scenariusze. To tworzenie solidnych fundamentów pod przyszły rozwój i międzynarodową ekspansję polskich marek, dlatego wszystko musi być zapięte na ostatni guzik.
I takie były projekty, które realizowaliśmy dla m.in.:
- Polskich Elektrowni Jądrowych (strategiczne projekty w zakresie bezpieczeństwa energetycznego Polski) – nasze wsparcie obejmowało nie tylko ocenę możliwości rejestracji znaków i ich uzyskanie na poziomie krajowym, unijnym i międzynarodowym, ale także opracowanie koncepcji efektywnego zarządzania całym przyszłym portfolio znaków w ramach projektu rebrandingu
Trade Mark Disputes: Gdy marka staje do walki, liczy się doświadczenie
Z kolei spory o znaki towarowe to wielowymiarowe batalie, w których liczy się każdy szczegół – zwinne poruszanie po przepisach, optymalna strategia procesowa i doskonałe umiejętności negocjacyjne. Nadrzędnym celem jest zawsze to, co jest korzystne dla klienta – zabezpieczenie, ugoda lub wygrana. A my wielokrotnie już udowodniliśmy, że nie boimy się trudnych spraw:
- Globalnemu gigantowi z branży FMCG doradzaliśmy w skomplikowanym sporze o naruszenie znaku towarowego i nieuczciwą konkurencję. Sprawa miała wymiar międzynarodowy, tocząc się równolegle w kilku jurysdykcjach, co wymagało precyzyjnej koordynacji i globalnej perspektywy
- Grupie Hasco (liderowi rynku farmaceutycznego) doradzaliśmy w sprawie sprzeciwu wobec znaku naruszającego jej interesy, uzyskując korzystne rozstrzygnięcie potwierdzone przez Izbę Odwoławczą EUIPO. Decyzja ta, podobnie jak pozytywna decyzja EUIPO w innej sprawie, mają kluczowe znaczenie dla ochrony całej rodziny znaków towarowych firmy Hasco, potwierdzając ich wysoką renomę i zdolność odróżniającą
Skutecznie chronimy marki i znaki naszych klientów
Pomagamy chronić i rozwijać zarówno marki o ugruntowanej pozycji, jak i te, które dopiero wkraczają na rynek.
- Zarządzamy portfelem znaków towarowych i koordynujemy międzynarodową strategię zgłoszeniową firmy Pamapol, zabezpieczając ich prawa w tak odległych jurysdykcjach jak Wietnam, Chiny czy Kazachstan
- Ringier Axel Springer Polska powierza nam opiekę nad portfolio 450 znaków towarowych, wzorów, tytułów prasowych i domen. Reprezentujemy koncern w licznych sporach, chroniąc renomowane marki.
Przyszłość własności intelektualnej
Nieustannie śledzimy i analizujemy najnowsze trendy – od sztucznej inteligencji, przez blockchain i NFT, po jednolity system patentowy. Doradzamy klientom, jak bezpiecznie korzystać z innowacji dostępnych w nowej, cyfrowej rzeczywistości. Wskazujemy szanse, zagrożenia i wyzwania. Pomagamy też korzystać z programów dotacji UE dla MSP.
Warto chronić marki i znaki towarowe
W świecie, w którym wartość marki jest nie do przecenienia, a ryzyka związane z jej naruszeniem mogą być poważnym zagrożeniem dla funkcjonowania biznesu, skuteczna ochrona własności intelektualnej nie jest opcją, lecz fundamentem stabilnego rozwoju i przewagi konkurencyjnej.
Warto więc korzystać ze wsparcia tych, których pozytywnie weryfikuje nie tylko branża, ale przede wszystkim zadowoleni klienci.
Wyniki rankingu IP Stars 2025 dostępne są tutaj.
Masz pytania dotyczące ochrony Twojej marki, strategii IP lub rozwiązania sporu?
Piotr Kochański
Karolina Marciniszyn