Doradzaliśmy Cyclomedia przy zakupie spółki Smart Factor
Holenderski przemysł słynie z innowacyjnych technologii, zaawansowanych systemów IT i środowiska sprzyjającego rozwojowi najnowocześniejszych produktów i usług. Nic dziwnego, że to tu ponad 30 lat temu powstała spółka Cyclomedia, która dzisiaj jest globalnym liderem mapowania cyfrowego, a jej szczegółowe dane wizualne 360° wzbogacone o analitykę opartą na systemach AI są wykorzystywane na całym świecie. Firma, rozszerzając zasięg działania i portfolio produktów, kupiła właśnie polską spółkę Smart Factor. A my doradzaliśmy przy tej transakcji.
Inwestycja w technologie, większy zasięg i siła marki
Jesteśmy podekscytowani mogąc powitać Smart Factor w Cyclomedia. Przejęcie to stanowi kamień milowy w naszej strategii ekspansji na nowe rynki, rozszerzenia oferty usług i poprawy skalowalności naszej firmy. Polska jest szybko rozwijającym się rynkiem o ogromnym potencjale, a silna pozycja Smart Factor w zakresie inwentaryzacji aktywów drogowych i podatkowych będzie cennym dodatkiem do naszych możliwości – powiedział Serge Lupas, CEO Cyclomedia.
Smart Factor to jeden z kluczowych graczy oferujących usługi w zakresie inwentaryzacji przestrzeni miejskiej, infrastruktury drogowej i sieciowej, a jednocześnie ważny partner w procesie transformacji cyfrowej polskich miast.
Pragmatyczni i innowacyjni Holendrzy uznali, że know-how i stack technologiczny, jakim dysponuje spółka doskonale uzupełni ich dotychczasową ofertę. Jednocześnie zapowiadają przyspieszenie międzynarodowej ekspansji, rozszerzenie oferty i strategiczną koncentrację na szybko rozwijających się rynkach.
Dzisiaj Cyclomedia jest obecna przede wszystkim na rynkach amerykańskim i zachodnio-europejskim. Transakcja miała duże znaczenie dla Cyclomedii, ponieważ umożliwia jej dalszą ekspansję i rozwój pozycji rynkowej w regionie CEE – mówi Paweł Mardas, szef naszej praktyki M&A.
Nasze doradztwo obejmowało prawne i podatkowe due diligence, strukturyzację transakcji, przygotowanie i negocjowanie dokumentacji transakcyjnej, oraz koordynację całego procesu nabycia spółki.
W prace nad tym projektem zaangażowany był również kluczowy udziałowiec Cyclomedii, czyli fundusz PE Volpi Capital.
Połączenie sił z Cyclomedia to ogromna szansa dla Smart Factor. Dzięki wsparciu lidera rynku możemy zaoferować naszym klientom jeszcze lepsze produkty i usługi. Skala i szybkość dostaw znacznie się poprawią, z korzyścią dla wszystkich naszych klientów i partnerów – podkreślał Tomasz Turczynowicz, CEO Smart Factor.
Nad projektem pracowali Paweł Mardas, Partner M&A oraz Adam Czarnota, Senior Associate.
Sprzedającego, spółkę Inplus reprezentowała kancelaria Gessel.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami