Agnieszka Choromańska-Malicka
Adwokat, Counsel

Agnieszka Choromańska-Malicka specjalizuje się w prawie własności intelektualnej i prawie umów. Posiada szerokie doświadczenie w bieżącej obsłudze prawnej przedsiębiorców korporacyjnych, jak również podmiotów na wczesnym etapie rozwoju (start-upów).
Agnieszka Choromańska-Malicka doradza w szczególności klientom z branży FMCG i IT. W swojej dotychczasowej praktyce zajmowała się doradztwem prawnym w zakresie różnych aspektów działalności gospodarczej prowadzonej przez jej klientów, w tym zagadnieniami związanymi z prawem autorskim, prawem własności przemysłowej, znakami towarowymi i wzorami przemysłowymi, tajemnicą przedsiębiorstwa, prawem reklamy, prawem Internetu, świadczeniem usług drogą elektroniczną, prawem konkurencji oraz prawami konsumentów. Wspiera klientów przy przygotowaniu i negocjacjach umów dostawy, umów dystrybucyjnych, umów przenoszących prawa własności intelektualnej, umów licencyjnych różnego typu, umów wdrożeniowych oraz umów serwisowych, a także świadczy kompleksowe doradztwo w zakresie przepisów regulacyjnych w obszarze handlu detalicznego, w tym e‑commerce.
Jej doświadczenie obejmuje również przygotowywanie pism procesowych i reprezentację klientów przed sądami, w szczególności w sporach powstałych na tle wykonywania umów handlowych, zwalczania nieuczciwej konkurencji oraz naruszeń praw własności intelektualnych.
Agnieszka Choromańska-Malicka posiada również doświadczenie w pracy przy transakcjach, w tym w transakcjach z udziałem funduszy private equity, które obejmuje w szczególności badanie i ocenę umów związanych z prowadzoną działalnością gospodarczą, w tym umów dotyczących nabycia lub korzystania z praw własności intelektualnej, a także przygotowywanie odpowiednich umów i pozostałej dokumentacji związanej z zawieraną transakcją.
W chwili obecnej na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego Agnieszka Choromańska – Malicka pracuje nad rozprawą doktorską z zakresu prawa autorskiego i prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji.
Przed dołączeniem do Kochański & Partners pracowała w kancelarii JSLEGAL Jankowski, Stroiński i Partnerzy oraz w warszawskim biurze kancelarii K&L Gates.
Języki: polski, angielski.
Członkostwo: Izba Adwokacka w Warszawie.
Edukacja: Uniwersytet Warszawski, Wydział Prawa i Administracji (Magister Prawa, 2010), Centrum Prawa Amerykańskiego, Uniwersytet Warszawski (2010).
- Bieżąca obsługa klientów z branży kosmetycznej i farmaceutycznej, w szczególności w zakresie przygotowywania i opiniowania umów licencyjnych, umów dystrybucyjnych oraz sporządzanie opinii prawnych.
- Reprezentowanie klientów z branży kosmetycznej i farmaceutycznej w procesach z zakresu ochrony własności intelektualnej, w tym praw do znaków towarowych i zwalczania nieuczciwej konkurencji (podobieństwo opakowań, ochrona know-how).
- Reprezentowanie klienta z branży alkoholowej w procesach z zakresu ochrony własności intelektualnej, w tym praw do znaków towarowych i zwalczania nieuczciwej konkurencji (podobieństwo opakowań).
- Bieżąca obsługa prawna spółki zajmującej się tworzeniem i rozbudowywaniem aplikacji mobilnych, w tym przygotowywanie umów z developerami oraz umów transferu praw do oprogramowania.
- Bieżąca obsługa prawna spółki zajmującej się produkcją i dystrybucją audiobooków, w tym na wczesnym etapie rozwoju tego podmiotu (start-up), która obejmowała m.in. przygotowanie i opiniowanie umów licencji, umów dystrybucyjnych oraz sporządzanie opinii prawnych.
- Prawo podatkowe w systemie prawa. Międzygałęziowe związki norm i instytucji prawnych, Wolters Kluwer
- Nowe sposoby rozwiązywania sporów, Rzeczpospolita
- Dbajmy o ochronę własności intelektualnej, Rzeczpospolita
- Czy leasingobiorcy przysługują uprawnienia z rękojmi i gwarancji, Rzeczpospolita
- Trade Secrets, Warsaw Business Journal
- Nowe rozporządzenie chroniące biznesowych użytkowników platform i wyszukiwarek internetowych, Rzeczpospolita
- Agnieszka Choromańska-Malicka: Wchodzi w życie nowa ustawa o produktach kosmetycznych, Rynek Prawniczy
- Poland: Land of rising opportunities 2019, PFR Group
- Reklama, która nawet ma pierwiastek przesady, nie musi wprowadzać w błąd, Rzeczpospolita
- UOKiK będzie mógł blokować e-sklepy. Sprzedający żywność też znajdą się pod lupą urzędu, WH Wiadomości Handlowe
- Influencerzy na celowniku UOKiK. Jak z kryptoreklamą radzi sobie Europa?, Forbes